LEDIG STILLING:

Oslo kommune gravferdsetaten
Oslo kommune gravferdsetaten

Rådgiver - drift og utvikling av gravplasser

Søknadsfrist: Fredag 6. august

Gravferdsetaten søker en proaktiv, allsidig og effektiv rådgiver til drift og utvikling av Oslos gravplasser.

Stillingen inngår i avdeling gravplasser som har som hovedansvar å ivareta gjennomføring av gravferd, sørge for drift, vedlikehold og utvikling av gravplassarealer med tilhørende driftsbygninger og maskinpark som Gravferdsetaten har.

Vi ser etter deg som har interesse for gravplassdrift og ønsker å bidra til avdelingens ansvarsområder. Du evner å jobbe både på et operativt og strategisk

nivå, og trives like godt med administrative som praktiske oppgaver. Du har administrativ bakgrunn og flere års erfaring innen relevant fagområde som for eksempel drift av større anlegg eller lignende. Du har i tillegg erfaring fra økonomi- og budsjettoppfølging, offentlig saksbehandling og anskaffelser.

Arbeidsoppgaver:

  • Ivareta og følge opp avdelingens saksbehandlings- og utredningsoppgaver
  • Bistå avdelingsleder i planlegging, organisering, koordinering og kvalitetssikring av drift i avdelingen. Herunder utarbeide og koordinere arbeidsplaner med oversikt over løpende prosjekter og aktiviteter innenfor avdelingens ansvarsområde
  • Bistå avdelingsleder i utarbeidelse av avdelingens budsjettinnspill og økonomioppfølging, herunder utarbeidelse av kvartals- og tertialrapporter for avdelingen
  • Delta i plan- og utviklingsarbeid innen avdelingens ansvarsområder
  • Bidra i arbeid med anskaffelser, herunder utarbeide og følge opp oversikt over maskiner og andre løpende anskaffelser i avdeling, koordinere innkjøpsplaner for maskinelt driftsutstyr, utarbeide tilbudsforespørsler, samt delta i tilbudsforhandlinger ved innkjøp av maskiner og utstyr som skal brukes på gravplassene
  • Bidra til videreutvikling av etatens miljøarbeid med fokus på miljøvennlig drift. Ha ansvar for koordinering, rapportering og oppfølging av miljøtiltak og arbeid med miljøfyrtårnsertifisering i avdelingen
  • Andre aktuelle oppgaver innenfor etatens og avdelingens ansvarsområder

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3 års høyere utdanning innenfor administrative fag, drift av større anlegg eller lignende. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
  • Det forutsettes erfaring fra offentlige anskaffelser, samt kunnskap om budsjett- og økonomioppfølging
  • Det er en fordel med erfaring fra offentlig saksbehandling
  • Det er ønskelig med ledererfaring
  • Det forutsettes gode IKT-brukerferdigheter, samt god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • Gyldig førerkort klasse B

Stilingen er plassert som seniorkonsulent/spesialkonsulent II.

For stilling som seniorkonsulent forutsettes det særlig langvarig og relevant erfaring fra tilsvarende arbeid, hvor erfaring fra gravplassdrift er et krav.

For stilling som spesialkonsulent II kreves det langvarig og relevant erfaring fra tilsvarende arbeid, hvor erfaring fra gravplassdrift er en fordel.

Personlige egenskaper:

  • Praktisk anlagt og trives både med administrative og operative oppgaver
  • Initiativrik, proaktiv og har høy gjennomføringsevne
  • Løsningsorientert
  • Evner å jobbe selvstendig, samtidig å være en god samarbeidspartner
  • Strukturert, har evnen til å prioritere og håndtere mange pågående aktiviteter og saker samtidig
  • Har gode kommunikasjonsevner

Vi tilbyr:

  • Et godt faglig og sosialt miljø med engasjerte kollegaer
  • Fleksitidsordning
  • Muligheter for faglig utvikling
  • Moderne kontorlokaler på Hasle med kantineordning. En del reisevirksomhet i Oslo må påregnes
  • Pensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring
  • Stillingen lønnes i ltr. 48 - 55 som utgjør kr. 661.000 - 755.800. For spesielt kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes
  • Dekning av treningsavgift inntil kr. 6.000 per år

Gravferdsetaten skal ivareta Oslos behov for å håndtere våre døde på en verdig måte og skape attraktive, grønne gravplasser for oss levende. Etaten har mange spennende og utfordrende oppgaver. Vi skal både ivareta eksisterende og utvikle nye gravplasser, tilrettelegge for variert bruk samt legge grunnlaget for nye gravferdsformer.

Gravferdsetaten har 122 fast ansatte, men i sommersesongen er 300 medarbeidere i full aktivitet ute på gravplassene. Etaten er preget av mangfold, og vi ønsker å gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få beskjed om.

Kontaktinformasjon:

Erik André Foss
Avdelingsleder

911 40 503

Klikke deg videre for å søke på stillingen.

https://2180.webcruiter.no/Main2/Recruit/Public/4400748838?link_source_id=

Frist: Fredag 6. august 2021.